Cù l'ampia applicazione diprudutti di plastica, u publicu hà esigenze sempre più elevate per a qualità di l'aspettu di i prudutti plastichi, dunque a qualità di lucidatura di a superficia di a cavità di u stampu di plastica deve ancu esse migliurata in cunsequenza, in particulare a rugosità di a superficia di u stampu di a superficia di u specchiu è a superficia di alta lucentezza. L'esigenze sò più alte, è dunque l'esigenze per a lucidatura sò ancu più alte. A lucidatura ùn solu aumenta a bellezza di u pezzu, ma migliora ancu a resistenza à a corrosione è a resistenza à l'usura di a superficia di u materiale, è pò ancu facilità u stampaggio à iniezione successivu, cum'è rende i prudutti plastichi più faciuli da smuddà è riduce i cicli di stampaggio à iniezione di pruduzzione. Attualmente, i metudi di lucidatura cumunemente usati sò i seguenti:
(1) Lucidatura meccanica
A lucidatura meccanica hè un metudu di lucidatura in u quale una superficia liscia hè ottenuta tagliendu è deformendu plasticamente a superficia di u materiale per caccià a parte convessa lucidata. In generale, si utilizanu strisce di cote, rote di lana, carta vetrata, ecc. Usendu strumenti ausiliari cum'è piattaforme giratorie, i metudi di smerigliatura è lucidatura ultrafini ponu esse aduprati per quelli chì anu esigenze di qualità superficiale elevate. A smerigliatura è lucidatura ultraprecisa hè un strumentu abrasivu speciale, chì hè pressatu nantu à a superficia di u pezzu da esse lavorato in u liquidu di smerigliatura è lucidatura chì cuntene abrasivu, è gira à alta velocità. Usendu sta tecnulugia, si pò ottene una rugosità superficiale di Ra0.008 μm, chì hè a più alta trà i vari metudi di lucidatura. I stampi di lenti ottiche utilizanu spessu stu metudu.
(2) Lucidatura à ultrasoni
A pezza hè piazzata in a sospensione abrasiva è piazzata inseme in u campu ultrasonicu, è l'abrasivu hè macinatu è lucidatu nantu à a superficia di a pezza per via di l'oscillazione di l'onda ultrasonica. A forza macroscopica di u trattamentu ultrasonicu hè chjuca, è ùn pruvucarà micca a deformazione di a pezza, ma hè difficiule di fà è installà l'utensili. A machinazione ultrasonica pò esse cumminata cù metudi chimichi o elettrochimichi. Basatu annantu à a corrosione di a suluzione è l'elettrolisi, a vibrazione ultrasonica hè applicata per mischjà a suluzione, in modu chì i prudutti dissolti nantu à a superficia di a pezza sò staccati, è a corrosione o l'elettrolitu vicinu à a superficia hè uniforme; l'effettu di cavitazione di l'onde ultrasoniche in u liquidu pò ancu inibisce u prucessu di corrosione, chì hè favurevule à u splendore di a superficia.
(3) Lucidatura fluida
A lucidatura fluida si basa nantu à u liquidu chì scorre à alta velocità è e particelle abrasive chì porta per sfregà a superficia di a pezza per ottene u scopu di lucidatura. I metudi cumunimenti usati sò: lavorazione à gettu abrasivu, lavorazione à gettu liquidu, molatura idrodinamica, ecc. A molatura idrodinamica hè guidata da a pressione idraulica, in modu chì u mediu liquidu chì porta particelle abrasive scorri reciprocamente nantu à a superficia di a pezza à alta velocità. U mediu hè principalmente fattu di cumposti speciali (sustanze simili à i polimeri) cù una bona fluidità sottu una pressione più bassa è mischiati cù abrasivi, è l'abrasivi ponu esse polvere di carburo di siliciu.
(4) Macinazione è lucidatura magnetica
A smerigliatura è a lucidatura magnetica consistenu in l'usu di abrasivi magnetichi per furmà spazzole abrasive sottu l'azione di un campu magneticu per smeriglià i pezzi. Stu metudu hà una alta efficienza di trasfurmazione, una bona qualità, un cuntrollu faciule di e cundizioni di trasfurmazione è bone cundizioni di travagliu. Cù abrasivi adatti, a rugosità superficiale pò ghjunghje à Ra0.1μm.
A lucidatura in a trasfurmazione di stampi di plastica hè assai diversa da a lucidatura di a superficia necessaria in altre industrie. Strettamente parlante, a lucidatura di u stampo deve esse chjamata trasfurmazione à specchiu. Ùn hà micca solu esigenze elevate per a lucidatura stessa, ma ancu standard elevati per a planarità di a superficia, a levigatezza è a precisione geometrica. A lucidatura di a superficia hè generalmente necessaria solu per ottene una superficia luminosa.
U standard di trasfurmazione di u specchiu hè divisu in quattru gradi: AO = Ra0.008 μm, A1 = Ra0.016 μm, A3 = Ra0.032 μm, A4 = Ra0.063 μm, hè difficiule di cuntrullà precisamente a precisione geometrica di e parte per via di a lucidatura elettrolitica, a lucidatura fluida è altri metudi. Tuttavia, a qualità di a superficia di a lucidatura chimica, a lucidatura à ultrasoni, a macinazione magnetica è i metudi di lucidatura ùn ponu micca risponde à i requisiti, dunque a trasfurmazione di a superficia di u specchiu di stampi di precisione hè sempre duminata da a lucidatura meccanica.
Data di publicazione: 11 di maghju 2022